|
||||||
NyitólapFriss hírekMagunkrólTámogatások• Erdőtelepítés• Erdőfelújítás• Erdőszerkezet átalakítás• Erdészeti potenciál• Agrár-erdészeti rendszer• NATURA 2000 erdő• Erdő környezetvédelem• Fiatal erdők ápolása• Gépbeszerzés• Erdő közjólétErdészeti igazgatás• Nyilvántartásba vételTársult erdőgazdálkodásHaszonbérleti szerződés erdőreFöldhasználati szerződés hatósági jóváhagyásaHasználati jog bejelentési kötelezettség - az erdőgazdálkodói jog keletkezéseKözös tulajdon - többlethasználati megállapodásErdőgazdálkodó nyilvántartásba vétele• Körzeti erdőtervezés• Erdőterv határozat• Erdőtervtől eltérő gazdálkodás• Éves gazdálkodás• Erdő igénybevételMi számít erdőterület igénybevételének?Előzetes elvi engedély erdőterület igénybevételéreVégleges engedély erdőterület igénybevételéreMibe kerül az erdőterület igénybevétele?Csererdősítés• Erdő látogatása• Fásítás• Bírságok- Erdővédelmi bírság - legeltetés, hulladék elhelyezés, szennyvíziszap-hígtrágya elhelyezés stb- Erdővédelmi bírságról általában- Fakitermeléssel összefüggő erdővédelmi bírság- Erdővédelmi bírság- gallygyűjtés- Erdővédelmi bírságok -erdő látogatásával összefüggő- Vad által okozott kárral összefüggő erdővédelmi bírság- Erdőfelújítással, állomány neveléssel összefüggő erdőgazdálkodási bírságok- Bejelentési kötelezettség elmulasztásával összefüggő erdőgazdálkodási bírságok- Fakitermeléssel összefüggő erdőgazdálkodási bírságok- Erdőrészlet határainak kitűzésének elmulasztása- Erdő talajának károsodásával kapcsolatos bírság- Erdőgazdálkodási bírságról általában• Szabadrendelkezésű erdőMagyar erdőkEsemények, rendezvényekAKKREDITÁLT RENDEZVÉNY- Erdészeti Tudományos Konferencia - 2022 - Soproni Egyetem Erdőmérnöki KarAKRREDITÁLT KÉPZÉS- „Ipari faültetvények létesítésének szakmai feltételei, nemes nyár ipari faültetvény helyszíne, bemutatása"Tájékoztatás az erdészeti ágazatot érintő jogszabályváltozásokrólGyászhír2019.09.06 -ERDÉSZETI SZAKMAI FÓRUM2018. 10.17-én erdészeti fórum a magánerdő-gazdálkodó adózásáról!Regionális erdészeti szakmai ismeretterjesztő előadás 2018.09.10.Ipari faültetvények - előadás 2017.10.17. 14.00 óraA változó klíma és az Alföldi erdők fenntartása, a Lepke-per : MERD-OEE közös terepi rendezvénye-2017.07.05.Fórum az Erdőtörvénynek és az erdő földhasználati szabályainak módosításáról - 2017.07.07.ERDŐVÉDELMI NAP 2017.ÁPRILIS 21.MEGYEJÁRÁS -ERDÉSZETI FÓRUM 3. ÁLLOMÁS- NAGYECSEDMegyejárás 2.állomás - Tunyogmatolcs, 2017.02.23. 17.00MERD - megyejárás: erdészeti fórum első állomásaInnováció az erdő-, vad- és faanyag gazdálkodásban - tudományos ülés 2017.11.17.10.00-14.00EUTR rendszer bevezetésével kapcsolatos változásokról valamint a földhasználati szerződések módosítása erdőtelepítők erdőgazdálkodóként való bejegyzéséhez előadásokról beszámoló.EUTR rendszer bevezetésével kapcsolatos változásokról valamint a földhasználati szerződések módosítása erdőtelepítők erdőgazdálkodóként való bejegyzéséhez témakörökben2014-2020 Új Vidékfejlesztési Program eljárási rend ismertetése előadás anyagaNyárfafeldolgozás- piaci kitekintés/szolnoki tanulmányútJótanácsok• Erdőgazdálkodó leszekErdőben tulajdonrészt vennék-mikre figyeljünk?Hogyan válasszak használati jogcímet?Van-e már erdőgazdálkodó a kiszemelt erdőterületen?• Jó erdőtervet szeretnék• Fát akarok vágni• Erdőterv változtatás• Támogatási és kifizetési eljárásokMezőgazdasági területek erdősítése NVT / EMVANatura2000 területre nyújtott kompenzációs támogatás, erdészeti potenciál, erdőszerkezet átalakítás• Hogyan előzzük meg a bírságotVis maiorral érintett területeken a káresemény elmulasztásából eredő bírságokErdőgazdálkodó informáltsága, saját adminisztráció vezetéseEngedély nélküli fakitermelés/erdősítési/befejezési határidők elmulasztása• Új szabályok - dióhéjban• Erdőgazdálkodó váltás egyszerűenA szerződés megszüntetése és új szerződés kötéseLehet-e erdőgazdálkodó, akinek az adás-vétele még nincs bejegyezve?• Az ügyfél jogai az eljárásokban1. Tájékoztatáshoz és tudomásszerzéshez való jog2. Nyilatkozattétel joga és a bizonyítás kezdeményezésének joga3. Határidőn belüli döntéshez való jog4. Döntés követelésének joga, az eljárás befejezésének igénylése, egyéb szankciók a mulasztó hatósággal szemben5. Az anyanyelv és a kisebbségi nyelv használata6. A hatóság kártérítési és kártalanítási kötelezettsége7. Képviselethez való jog10. Az iratbetekintés joga9. Jogorvoslathoz való jogA jó fellebbezésPartnereinkErdészeti szakirányítás, szakértésErdészeti szolgáltatásErdészeti csemetetermesztésErdőgazdálkodókSzakmai szervezetekEgyébSzakmai előadásokSzolgáltatásainkNaptárAdok-veszek |
Erdőtörvény módosításTisztelt olvasó, 2015.április 27-ei Magyar Közlöny 58. számában megjelent az Erdőtörvény módosítása, mely a kereskedelembe kerülő faanyag származásának nyomonkövetését hivatott elősegíteni.Jelen tájékoztatásban a főbb elemek lettek kiemelve, ezért kérjük, hogy a jogszabály hatályos szövegét az alábbi linken ellenőrizze: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=124614.292410 Az Evt 90§ bekezdése az alábbiak szerint módosul: 90. § (1) Az erdőgazdálkodó vagy az erdőgazdálkodó megbízása alapján a jogosult erdészeti szakszemélyzet az erdőből kitermelt faanyag származásáról a szállításhoz köteles igazolást (a továbbiakban: szállítójegyet) kiállítani, melynek alapja az erdőgazdálkodási műveleti lap. (2) A fásításból, valamint a törvény hatálya alá tartozó erdőnek nem minősülő területről származó faanyagról a földrészlet tulajdonosa, vagy a faanyaggal rendelkezni jogosult személy köteles az erdészeti hatósághoz megtett fakitermelési bejelentésében szereplő adatok felhasználásával szállítójegyet kiállítani. (3) A szállítójegyet a faanyag szállítója köteles a szállítás során magánál tartani és azt a hatóság képviselőjének felszólítására bemutatni. (4) A szállítójegyen szereplő adatokat a faanyag kereskedelme során, az e törvény végrehajtására kiadott jogszabály szerint kell nyilvántartani. 90. § (1) Az erdőgazdálkodó vagy a meghatalmazottja jogosult az erdőből kitermelt erdei faválaszték származásáról a szállításhoz szükséges igazolást (a továbbiakban: szállítójegyet) kiállítani, amelynek alapja az erdőgazdálkodási műveleti lap. (2) A fásításból, valamint a törvény hatálya alá tartozó erdőnek nem minősülő területről származó faanyagról a földrészlet tulajdonosa, vagy a faanyaggal rendelkezni jogosult személy köteles az erdészeti hatósághoz megtett fakitermelési bejelentésében szereplő adatok felhasználásával szállítójegyet kiállítani. (3) A szállítójegyet a faanyag szállítója köteles a szállítás során magánál tartani és azt a hatóság képviselőjének felszólítására bemutatni. A módosítás szerint a 90/F§ alapján :”Az a természetes személy vagy gazdálkodó szervezet, aki, vagy amely a faanyag kereskedelmi lánchoz tartozó tevékenységek valamelyikét Magyarország területén végzi, köteles a tevékenység megkezdése előtt a 90/E. § (2) bekezdés b)–e) pontja szerinti adatait nyilvántartásba vétel céljából bejelenteni. A bejelentési kötelezettség nem vonatkozik azon erdőgazdálkodóra, aki kizárólag Magyarország területén végzett erdőgazdálkodási tevékenysége keretében erdei faválasztékok előállítását és értékesítését végzi.” A nyilvántartásba vételi kötelezettségének – ha a tevékenységet 2015.június 1-ig megkezdte - 2016.február 16-ig kell eleget tenni. A könnyebb követhetőségért: az Evt értelmező rendelkezései szerint: 5§ 31. erdei faválaszték: közvetlenül az élő vagy holt fa kitermelése, vagy a földön fekvő fa feldolgozása során előállított hengeres – darabonként vagy sarangban készletezett – faanyag, faapríték, termék, darabolt vagy hasított tűzifa, amely jellemző műszaki paraméterek alapján jól elkülöníthető más faipari, fűrészipari alapanyagoktól és termékektől; 32. faanyag kereskedelmi lánc: azon folyamatok és az abban szereplők összessége, amelyek közvetlen vagy közvetett hatással vannak az e törvény hatálya alá tartozó faanyagok, termékek előállítására, felhasználására, feldolgozására, tárolásárára, kereskedelmére, vagy forgalomba hozatalára; 33. faanyag kereskedelmi lánc szereplője: a 995/2010/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 2. cikk c) és d) pontjában foglalt személy vagy szervezet; 34.1forgalomba hozatal: a 995/2010/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 2. cikk b) pontjában foglalt tevékenység; Módosult az Evt 108§-a is, : (4) Erdővédelmi bírság megfizetésére kötelezhető a faanyag kereskedelmi lánc szereplője, ha Magyarországon forgalomba hoz illegális kitermelésből származó vagy olyan, e törvény hatálya alá tartozó faterméket, amely nem felel meg e törvény és az általános hatályú, közvetlenül alkalmazandó európai uniós jogi aktusokban és jogszabályokban foglalt követelményeknek, előírásoknak. (5)1A faanyag kereskedelmi lánc hatósági felügyeletével kapcsolatos eljárás során az erdészeti hatóság erdővédelmi bírság fizetését rendeli el azzal szemben, aki a) a zárlati intézkedését megszegi, b) az elrendelt szállítási, felhasználási, forgalomba hozatali rendelkezéseket megszegi, c) az e törvényben, valamint a végrehajtására kiadott jogszabályban előírt adatszolgáltatási, bejelentési kötelezettségének felszólítás ellenére vagy ismételten nem tesz eleget. (6) Az erdővédelmi bírságot az (5) bekezdésben foglalt kivétellel azzal szemben kell kiszabni, aki a faterméket Magyarországon forgalomba hozta. Ha a forgalomba hozó személy kilétét nem lehet megállapítani, az erdővédelmi bírság a faanyag kereskedelmi lánc azon szereplőjével szemben is kiszabható, akinél a jogsértést megalapozó faterméket az erdészeti hatóság megtalálta. (7) Az erdővédelmi bírság mértékét az eset összes körülményére – így különösen a környezeti kárra, a fatermék értékére, mennyiségére vagy adóveszteségre, gazdasági kárra, a jogsértő állapot időtartamára és a jogsértő magatartás ismételt tanúsítására, a jogsértéssel elért előnyre, eljárás alá vont személy gazdasági súlyára – tekintettel kell meghatározni. (8) Ha a jogsértő állapot megszüntetése érdekében a törvény szerint alkalmazható legalacsonyabb összegű erdővédelmi bírság kiszabása szükségtelen, az erdészeti hatóság bírságolás helyett korrekciós intézkedések megtételére szólíthatja fel, vagy figyelmeztetésben részesítheti az eljárás alá vont személyt. (9) A (8) bekezdés nem alkalmazható három éven belül ismételten megállapított azonos jogsértés esetén. (10) Az erdővédelmi bírság folytatólagos károkozás vagy ismételten megállapított azonos jogsértés esetén újból kiszabható. |
|
|
minden jog fenntartva: Magán Erdőkért Egyesület 2014 |